مشکل گشا

خـداونـد را در روى زمـین ، بندگانى است که کارشان تلاش براى رفع نیاز و حاجت مردم است . آنان روز قیامت ، ایمن و آسوده اند.

مشکل گشا

خـداونـد را در روى زمـین ، بندگانى است که کارشان تلاش براى رفع نیاز و حاجت مردم است . آنان روز قیامت ، ایمن و آسوده اند.

طرح «ایثار»

کسانی که  این بار در قرعه کشی طرح ایثار موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیّر برنده نشدند:

 

می دانیم که:

طرح «ایثار»،‌ با تخصیص منابع خود برای کمک‌رسانی به بیماران خاص، نیازمندان واقعی،کودکان بی‌سرپرست و ... با همراهی صاحبان این طرح در راه رفع مشکلات بی‌شماری از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر، از طریق کمیته‌ی امور خیریه‌ی این موسسه که نقش شناسایی کمک‌گیرندگان و تحقیق از نحوه‌ی زندگی و امرار معاش آن‌ها را عهده‌دار است، توانسته است قدم‌های بسیار مثبت و اساسی بردارد و در دستگیری از نیازمندان و در راه هدف والای خود، ریشه‌کنی فقر از بطن جامعه، تاثیرگذار باشد.

همچنین موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیّر از محل درآمدهای طرح ایثار، خدمات خیریه‌ی بسیاری را به انجام رسانیده است. از جمله‌ی آن راه‌اندازی کاروان‌های اهدای جهیزیه به نوعروسان خانواده‌های بی‌بضاعت بوده است که با معرفی خانواده‌های محتاج از سوی دفاتر ائمه محترم جمعه، فرمانداری‌های شهرستان‌های مختلف، دفاتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این خانواده‌ها شناسایی شده و با لحاظ نمودن شان اجتماعی و حفظ آبروی این خانواده‌های نیازمند اقلام جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، فرش و... به آنان اهدا شده است.(لینک)

همینطور می دانیم که :

مَّن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا کَثِیرَةً وَاللّهُ یَقْبِضُ وَیَبْسُطُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ   بقره(245)

کیست که به خدا قرض الحسنه دهد ، تا خدا بر آن چند برابر بیفزاید ? خدا تنگدستی دهد و توانگری بخشد و شما به سوی او باز می گردید

و

مَن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ  حدید(11)

کیست که خدا را قرض الحسنه دهد تا برای او دو چندانش کند ، و مزدی نیکو یابد ?

و صدها آیه قران و حدیث ومطلب دیگر نشان می دهدکه آنهایی که در این قرعه کشی برنده نشدند با خدمات خیریه‌ی موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیّر در هزاران و میلیونها قرعه کشی بزرگتر برنده شده اند. ان شاالله .

برای بردن جوایز ارزنده قرعه کشی طرح ایثار هم وقت زیاد است.

امام على علیه السلام در حدیث شریف می فرماید:

اَلصَّبرُ فِى المورِ بِمَنزِلَةِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَدِ، فَاِذا فارَقَ الرَّأسُ الجَسَدَ فَسَدَ الجَسَدُ وَ اِذا فارَقَ الصَّبرُ المورَ فَسَدَتِ المورُ؛

نقش صبر در کارها همانند نقش سر در بدن است؛ همچنان که اگر سر از بدن جدا شود، بدن از بین مى رود، صبر نیز هرگاه همراه کارها نباشد، کارها تباه مى گردند .کافى، ج2، ص90، ح9

ودر جایی دیگر میفرمایند :

إِنَّ العَبدَ لَیَحرُمُ نَفسَهُ الرِّزقَ الحَلالَ بِتَرکِ الصَّبرِ، وَلا یُزادُ عَلى ما قُدِّرَ لَهُ؛

بنده به سبب بى صبرى، خودش را از روزى حلال محروم مى کند و بیشتر از روزى مقدّر هم نصیبش نمى شود. شرح نهج البلاغه، ج3، ص160

همچنین میدانیم که :


الصبر مفتاح الفرج

پس:

حتما که

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد